Feladatok:
1. Tervezés és költségvetés
- Éves budget tervezése.
- Részletes költségtervezés az egyes osztályokhoz (logisztika, HR, facility stb.).
- Időközi felülvizsgálat, terv-tény összehasonlítás, eltérések elemzése.
- Egyeztetés az osztályvezetőkkel a költségkeretekről és eltérésekről.
2. Kontrolling és riportálás
- Osztályokra bontott releváns riportok kidolgozása és monitorozása.
- KPI-ok meghatározása és nyomon követése.
- Eltérések, kiugrások és trendek felismerése, javaslatok a korrekcióra.
3. Likviditás és finanszírozás
- Cash-flow tervezés és kontroll.
- Banki hitelügyintézés, ehhez kapcsolódó üzleti terv készítése.
- Gépjármű lízing ügyintézés.
- Banki utalások kezelése, pénzlekötések és devizaváltások intézése.
- Kintlévőség-kezelés: vevői számlák nyomon követése, fizetési határidők betartatása.
4. Pályázatok
- Pályázati lehetőségek figyelése, dokumentáció összeállítása. (nem jellemző, de lehet)
- Pályázati pénzügyi tervek és elszámolások készítése.
5. Tárgyi eszközök/gépek kezelése
- Tárgyi eszközök nyomon követése, ellenőrzése, hogy a vállalatirányítási rendszerben a megfelelő helyre kerültek-e.
- Eszközök/gépek mozgásának dokumentálása és egyeztetése a könyveléssel.
6. Könyvelőkkel való kapcsolattartás
- Szoros együttműködés a könyvelőkkel a pontos és jogszabálykövető pénzügyi elszámolás érdekében.
- Adatszolgáltatás és egyeztetés havi, negyedéves és éves zárásokhoz.
7. Adminisztratív helyettesítés
- Számlák rögzítése a vállalatirányítási rendszerben (pl. Vectory) helyettesítés esetén.
- Kapcsolódó dokumentációk ellenőrzése és archiválása.
8. Folyamatfejlesztés
- Hatékonyságnövelő javaslatok kidolgozása.
- Kontrolling folyamatok és szabályok kialakítása, fejlesztése.