Ingázás: a hét legnagyobb stresszfaktor

2019. 01. 01.

Egy 10 000 fő részvételével készített globális felmérése szerint a rosszul vagy veszélyesen vezető sofőrök jelentik a legnagyobb veszélyforrást. Ezen felül jelentős stressztényező még a többi utazó agresszív fellépése és a hangos mobiltelefonálás is – áll a rugalmas munkahelyi megoldásokat kínáló Regus globális felmérésében.

Ingázás: a hét legnagyobb stresszfaktor

Sofőrök, késés, agresszív autósok


A válaszadók fő problémaként, összesen 52 %-ban, a rosszul vagy veszélyesen vezető autósokat jelölték meg. A tömegközlekedésben előforduló késések és fennakadások az emberek 40%-ának életét nehezítik meg, miközben 34% panaszkodott a többi autós agresszív viselkedésére.


Az utastársak is stresszet okoznak


Negyedik helyre került a légszennyezettség és a járművek túlfűtése 24%-kal, majd ezt követik 19%-kal azok az utasok, akik hangosan beszélgetnek a mobiltelefonjukon. Ritkábban fordul elő, de szintén problémát jelenthet, ha a közlekedési társaságok nem informálják időben az utasokat a forgalomban bekövetkezett változásokról - ezt a válaszadók 18%-a jelölte meg. Végül pedig, az emberek 15%-át frusztrálja utastársaik udvariatlan vagy esetenként sértő viselkedése.


"A felmérésben szereplő helyzetek mindannyiunk számára ismerősek. Az agresszív fellépés és a kockázatos vezetési stílus nem csak kellemetlenséget, hanem valódi veszélyforrást is jelent a sofőrök és a gyalogosok számára egyaránt. Ha munkába menet váratlanul dugóba kerülünk, vagy fél órát állunk a megállóban egy kimaradó buszra várva, máris esélytelen, hogy nyugodtan lássunk munkához. A mobiltelefon hangos használata is állandó probléma: a telefonálók nem is veszik észre, vagy csak egyszerűen nem törődnek azzal, hogy már kora reggel elrontják a velük utazók napját. Az utasok egymással való udvariatlan viselkedése is könnyen el tudja venni a kedvünket a munkától" - értékelte a felmérés eredményét Mark Dixon, a Regus vezérigazgatója.


Dolgozzunk rugalmas munkaidőben


Megoldás lehet a rugalmas munkavégzés, így elkerülhető a munkateljesítményre, motivációra és hangulatra negatívan ható stresszt. „Ha valaki a reggeli csúcsidőn kívül utazik a munkahelyére, vagy pár perces séta keretében is beér az irodába, könnyedén elkerülheti a felesleges idegeskedést. Az ilyen elégedett, nyugodt munkatársak sokkal eredményesebben tudnak dolgozni" - fűzte hozzá Mark Dixon.


2011. február 21.