Könyvelés, riportolás állások

Pénzügy, Számvitel, Üzletvitel , Könyvelés, riportolás 0 állás - összegyűjtöttük a nagy állásoldalak összes találatát

Az informatikusok és mérnökök után és a pénzügyi szakemberek iránt a legnagyobb a kereslet a munkaerőpiacon. A kínálat viszont alacsony és nagy a fluktuáció. A könyvelő (angolul accountant) pénzügyi szakember, akinek legfontosabb feladata, hogy a hozzá beérkező számlákat, bizonylatokat a törvénynek megfelelően rögzítse, elkészítse és és az adóhatósághoz beküldje az adóbevallásokat, ha szükséges bérszámfejtést is készítsen. Elkészíti az éves beszámolót (mérleg és eredménykimutatás, kiegészítő melléklet), tájékoztatja a vállalkozás vezetőjét a vállalkozást érintő, könyveléssel, adózással összefüggő törvényi változásokról és arról is, ha nem a törvényességnek megfelelően működik a cég. A könyvelő csapat irányítója, szakmai vezetője a főkönyvelő. A könyvelés alapvetően két részből áll: 1. információs folyamat, amely azonosítja, osztályozza és összefoglalja a szervezeten belül zajló pénzügyi eseményeket. (Az erre a területre specializálódott könyvelőt nevezik angolul bookkeepernek.) 2. jelentési rendszer, amely fontos pénzügyi információkat közli az érdekelt személyekkel, akik ezen információk ismeretében hozzák meg a további gazdasági, pénzügyi döntéseiket. (Ezzel a területtel foglalkozik az accountant.) A könyvelő szakma más téren is specializálódott. A szolgáltató központokban (SSC), ahol egy-egy multi összes számláját kezelik a számvitel általában 3 nagy csoportra van felosztva: 1. AP (Accounts Payable), azaz Kötelezettségek - szállítói számla könyvelés. Az AP könyvelők a bejövő, azaz szállítói számlák kezelésével foglalkoznak. Ez a számvitel szűkebb szeletét jelenti, ezért nem elvárás számvitel szakirányú végzettség, egyéb közgazdász végzettségűeknek is jó lehetőséget jelenthet pályájuk elején. Magabiztos angol nyelvtudás elengedhetetlen. 2. AR (Accounts Receivable), azaz Követelések - vevő számla könyvelés. Az AR könyvelők a kimenő, vevői számlák kezelésével foglalkoznak. 3. GL (General Ledger): főkönyvi könyvelés - A GL könyvelő az SSC szervezetben általában a főkönyvelő feladatkörével megegyező feladatokat lát el. A pénzügyi végzettségű álláskeresők az ország minden területén bőségesen válogathatnak az álláslehetőségekből.